بازگشت

ارزش ریالی یک پرسنل خلاق در محیط کار چقدر است؟

تاریخ ثبت: پنجشنبه, 15 تیر,1396

عمدتا افراد خلاق یک مساله را در ذهن ساده سازی و سپس به ارایه راه حل ها اقدام میکنند. در ادامه برای تفهیم آنچه گفتیم مثالی از کارخانه مینو آورده ایم. لطفا با دقت مطالعه کنید:

یک کارخانه شکلات سازی سوئیسی گاهی به دلیل ایراد دستگاه هایش در خط تولید، بسته بندی خالی رد می کرده، بدون اینکه در داخل بسته شکلات بگذارد و همین بسته های خالی احتمالی، باعث نارضایتی مشتریان می شده است. مسئولان این کارخانه سوئیسی کلی تحقیق کردند٬ و دست آخر پس از حدود یک و نیم میلیون دلار هزینه، به این نتیجه رسیدند که سر راه دستگاه نوعی وسیله لیزری بگذارند که بسته بندی های خالی را به طور اتوماتیک شناسایی کند و بردارد. مسئولان کارخانه مینو با شنیدن خبر ناراحت شدند چون دستگاه آنها هم مشابه همان کارخانه شکلات سازی، ساخت همان شرکت سوئیسی بود، دستور تحقیق دادند، بعد از یک هفته سرپرست ماشینها آمد و گفت:
بله درست است، در دستگاههای ما هم چنین ایرادی دیده شده و حتی ممکن است چنین محصولاتی به بازار هم راه پیدا کرده باشد.
نگرانی مسدولان بیشتر شد و تصمیم گرفتند در جلسه هیئت مدیره روی موضوع بحث کنند و نظر هیئت مدیره را در مورد یک و نیم میلیون دلار خرج احتمالی اخذ کنند.
فردای آن روز اعضای هیت مدیره برای بازدید از ماشین به کارگاه تولید رفتند و دیدیند یک پنکه روی صندلی جلو میز ماشین قرار دارد. از پرسنل بالا سر ماشین پرسیدند: این پنکه برای چه است؟
گفت: ماشین گاهی بسته خالی میزنه. من هم این پنکه را که تو انبار بود آوردم، گذاشتم سر راه دستگاه که بسته های خالی از شکلات را با باد پرت کنه بیرون.
 هیئت مدیره با تعجب نگاهی به هم کردند!!!!!
یک پرسنل خلاق ما را از شر٬ یک و نیم میلیون دلار، خرج اضافی رهانیده بود٬ لذا یک تشویق نامه به اضافه یک ماه حقوق و یک خانه در کرج به او هدیه دادند.!!!

...