بازگشت

تجلیل از 10 کارآفرین برتر ملی کشور

تاریخ ثبت: یکشنبه, 14 خرداد,1396

10 کارآفرین نمونه کشوری در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر ملی با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و با اعطای لوح تقدیر و تندیس تجلیل شدند. انتخاب كارآفرینان برتر براساس این موضوع بوده است كه توانسته باشند از سال 91 تا 94 که سخت‌ترین سال‌های اقتصادی کشور بود، همچنان به رشد سازمان یا شرکت ادامه دهند، انتخاب آن‏ها بر اساس نوآوری بوده و روابط و تسهیلات مالی ‌در این روند تاثیری نداشته است..

دکتر سورنا ستاری با بیان اینکه رشد علمی جمهوری اسلامی ایران در دنیا بی سابقه است از رشد17 و نیم درصدی تولید مقالات علمی در سراسر دنیا خبر داد و گفت در حوزه راه اندازی کسب و کار دانش بنیان آنچه اهمیت دارد نیروی انسانی با دانش و با پشتکار است که پرورش این نوع نیروی انسانی نیازمند آموزش است وی با انتقاد از اقتصاد نفتی کشور افزود: هیچ یک از اقتصادهای برتر دنیا محصول محور نیست بلکه آنچه اهمیت دارد نیروی انسانی  خلاق و متفکر و دارای پشتکار است.

در این مراسم پریسا ریاحی- مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی- ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی در جامعه را مهمترین هدف برگزاری این جشنواره دانست و گفت : کارافرینان برگزیده امسال از میان 18 هزار و 500 کارآفرینی که از سراسر کشور ثبت‌ نام کرده بودند انتخاب شدند . وی نوآوری در محصول، در فرآیند تولید و در بازاریابی را مهمترین شاخص های انتخاب کارافرینان برگزیده اعلام کرد.

براساس این گزارش، کارآفرینان معرفی‌شده در بخش کشاورزی عبارتند از قدرت حاج‌نوری از استان اردبیل از شرکت آرتا جوجه سبلان با فعالیت در حوزه زنجیره یکپارچه تولید و فناوری، بیژن قبادی از استان کرمانشاه از شرکت مجتمع شیمیایی بیستون کرمانشاه در حوزه تولید سموم کشاورزی و مسعود توتونچیان از استان همدان از شرکت غذایی سحر در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی و روح‌الله صابری ریسه از استان کرمان از شرکت پرشین بنیان آریا (دانش‌بنیان) در حوزه تولید کودهای بیولوژیک و ارگانیک معرفی شدند. کارآفرینان برتر در بخش صنعت نیز شامل مجید بصرنیا از استان قم از شرکت نانو بتون امین (دانش‌بنیان) در حوزه بتون آماده و محمد نخعی‌نژاد از استان کرمان از شرکت ممتازان در حوزه ساخت و نصب انواع ماشین‌آلات و محمد ضرابی از زنجان از شرکت تولیدی صادراتی پوشاک مهیار زنجان با فعالیت در حوزه تولید انواع پوشاک معرفی شدند. در بخش خدمات نیز رضا خلج از استان تهران از شرکت امن‌پرداز سورونا با فعالیت در حوزه نرم‌افزار و سخت‌افزار امنیتی، مهدی سنچولی از خراسان رضوی از شرکت زالپارد در حوزه ذخیره‌سازی فرآورده‌های نفتی و همچنین اصغر نبیل از استان یزد از مجموعه مشیر یزد در حوزه مجموعه اقامتی پذیرایی معرفی شدند. ...